Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Tunel Santa Rosa, Lima, Peru

Díky našim standardním vozíkům MK jsme byli schopni tyto dva tunely postavit flexibilním způsobem, který zákazníkovi významně ušetřil náklady.

Popis

Během posledních let vládní instituce v Peru intenzivně řeší problémy místní dopravy, investují do nových linek metra a rozšiřují dálnice.

Podzemní tunel pod horou Santa Rosa propojuje oblasti Rímac a San Juan de Lurigancho. Tato dopravní stavba významně přispěla ke zlepšení podmínek městské dopravy ve směru východ-západ. Každý z budovaných tunelů má dva jízdní pruhy, průměrnou délku 250 m, průměrnou šířku 7,20 m a světlou výšku 8,00 m.

Řešení ULMA

Tunel Santa Rosa s výškou 8,36 m a šířkou 13,20 m byl postaven s využitím dvou vozíků MK. Vozíky pojížděly od protilehlých portálů ke středu, díky čemuž byl celý proces stavby maximálně flexibilní.

Díky řešení, které využívalo pouze standardní komponenty, zákazník významně ušetřil. Spoje MK nosníků navíc poskytly extrémně pevnou strukturu při relativně malé potřebě materiálu.

Bednění a podpěry klenby byly integrovány do téže struktury, stejně jako transportní konstrukce, která musela vydržet celou váhu a tlak betonáže. Spojení nosné struktury MK a MK bednění do jediného mobilního vozíku umožnilo dokončit 6 m dlouhé betonážní takty v pouhých 7 hodinách.

Kovové panely bednění se díky snadnému nastavení zakřivení přizpůsobily proměnlivému poloměru.

Boční stěny a klenbový prvek byly řešeny s integrovanými betonážními a inspekčními průhledy, betonážními tryskami a oporami pro externí vibrátory a nezbytné pneumatické rozvody.

Vlastnosti projektu znemožňovaly kotvení na již hotové desce a boční stěně, takže bylo potřeba vytvořit speciální řešení bránící přenosu horizontálních sil na hlavní konstrukci.