Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Negrelliho viadukt, Praha, Česká republika

Vysoká variabilita systémů pomohla splnit náročné požadavky na provedení.
První a nejdelší železniční most přes řeku Vltavu v Praze je zrekonstruován.

Popis

Negrelliho viadukt je historicky prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a v současné době druhým nejstarším dochovaným pražským mostem přes Vltavu. S délkou 1130 m je nejdelším železničním a celkově třetím nejdelším mostem v Česku. Do roku 1910 byl nejdelším mostem Evropy a dosud je to nejdelší železniční most ve střední Evropě.

Most byl postaven v letech 1846 – 1849 a na stavbě se podílelo 3000 dělníků různých národností. Při stavbě byly poprvé ve větší míře použity parní zvedací stroje.

Díky dobrému konstrukčnímu návrhu přežil viadukt povodně i stále se zvyšující hmotnost vlaků. Pro další fungování byla nutná rekonstrukce celého objektu, na které se společnost ULMA podílela.

Řešení ULMA

Společnost ULMA dodávala na tuto významnou historickou stavbu několik typů vozíků pro různé účely ze systému Meccano a lešení BRIO, které sloužilo pro pilíře ve vodě a také jako podpora pro kabely vysokého napětí podél viaduktu.

Šířka mostu – 7,6 m, délka mostu 1130 m, 8 oblouků z žuly nad řekou, 76 oblouků z pískovce.