Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Dálnice D1 Hubova – Ivachnova – most SO 201, Ružomberok, Slovensko

Efektivní výstavba podpůrné konstrukce
Výstavba mostů na dálnici D1.

Popis

Dálnice D1 je nejstarší a nejdelší dálnice na území Slovenska, která má po dokončení propojit Bratislavu, Trnavu, Trenčín, Žilinu, Martin, Poprad, Prešov, Košice a slovensko-ukrajinskou hranici, kde na ni navazuje ukrajinská silnice MO6. Liptovská stavba dálnice D1 v délce 14,92 km, která vytvoří obchvat města Ružomberok, se po dobudování napojí na existující čtyřproudovou dálnici směřující do Košic. Motoristům ušetří dálnice, jejíž součástí je i tunel Čebrať, až 16 minut v porovnání s jízdou po silnici první třídy.

Řešení ULMA

Společnost ULMA  spolupracovala na objektu SO 201. Tento mostní objekt je rozdělený na dva mosty (pro každý směr je navrhnutá samostatná konstrukce ze dvou dilatačních celků). Nosná konstrukce obou mostů jsou navrhnuté jako spojité nosníky z monolitického předpjatého betonu.

ULMA realizovala PK a NK pro dilatační celek DC2. Nosná konstrukce druhého dilatačního celku levého a pravého mostu je navrhnutá jako 3-polový spojitý nosník z monolitického předpjatého betonu. Příčný řez je navrhutý jako trámový jednokomorový s oboustrannými konzolami konstantní výšky. Délka nosných konstrukcí je uvedena v následující tabulce.

 

Délka nosné konstrukce  [m] DC1 DC2
Levý most 372,000 151,600
Pravý most 372,000 129,386

 

Nosná konstrukce je navrhnutá jako monolitická spojitá konstrukce z předpjatého betonu s rozpětím polí 44,80 + 60,00 + 44,80 m. Výška nosné konstrukce je konstantní 3,00 m.

ULMA pronajímala nosnou a podpůrnou konstrukci, podpůrnou konstrukci realizovala ULMA včetně montáže a demontáže.