Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Železniční trať Mexico - Toluca, Mexiko

Všestrannost našich bednících prvků poskytla řešení, které si dokonale poradilo se stavbou navržených osmibokých pilířů a zároveň bylo výhodné pro klienta.

Popis

Železniční trať Mexico – Toluca byla navržena k propojení metropolitních oblastí údolí Toluca a Mexico. Cílem projektu bylo řešení dlouhodobých problémů s přetíženou dopravou.

Projekt v celkové délce 58 kilometrů byl rozdělen do tří hlavních úseků. První z nich spojuje stanici Zinacantepec a Portal Poniente. Druhý úsek představuje tunel, vedoucí pod pohořím Sierra de las Cruces z Portal Poniente do Portal Oriente. Závěrečný úsek spojuje Portal Oriente a stanici Observatorio. V rámci stavby bylo vyprojektováno 6 stanic: Observatorio, Santa Fé, Lerma, Metepec/Airport, Bus Terminal, a Zinacantepec.

Řešení ULMA

Na prvním úseku bylo nutno vybudovat 686 pilířů jednoho typu a 299 druhého, všechny s osmibokým průřezem a s výškou od 5 do 17 m. Byly vytvořeny poloviční formy v požadovaném tvaru s rozměry 2,44 a 0,61 m až do délky 6,10 m. To se díky univerzálnosti použitého speciálního bednění ukázalo jako velmi ekonomické řešení.

Pro duté pilíře byl použit systém šplhacích konzol CR-250 doplněný o plošiny KSP a bednění ENCOFORM V-100. Pilíře, o výšce až 74 m, byly betonovány v
taktu 3,6 m.

Na různých místech úseku bylo nutno použít podpěry různé výšky. Byly použity pomocné těžké podpěry, dále bednění ENKOFORM pro tvarování pilířů, a pro hlavice pilířů navíc speciální bednící systém, složený ze 2 čelních a 2 bočních ocelových panelů.

Pro práci ve výškách bylo použito lešení BRIO doplněné schody, které umožnily výstup až do výše 80 m nad zemí. Přes velký rozměr nebylo nutné konstrukci lešení před přesunem rozebírat. To významně urychlilo proces betonáže a umožnilo dodržení těch nejpřísnějších bezpečnostních norem.