Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Železniční most přes Rokytnou na vlečce do elektrárny Dukovany, Česká republika

Rekonstrukce mostu o devíti polích v celkové délce 270m na vlečce do elektrárny Dukovany
Rekonstrukce mostu o devíti polích v celkové délce 270m na vlečce do elektrárny Dukovany.

Popis

Tento železniční most je součástní vlečky, na které probíhá hlavní zásobování jaderné elektrárny Dukovany.

Most překonává řeku Rokytnou, silnici třetí třídy a zahrádkářskou kolonii.

Rekonsrukce tohoto mostu spočívá v celkové sanaci železobetonové konstrukce.

Řešení společnosti ULMA zajišťuje kompletní přístup pro veškeré práce na mostě. 

Řešení ULMA

Díky umístění mostu byla zvolena kombinace prostorového lešení BRIO založeného na zemi a lešení zavěšeného na konzolách pomocí nosníků H-33 v polích, kde nebyla možná instalace ze země.

Předmontáž i montáž zajišťovala společnost ULMA. Předmontované nosníky byly dopraveny pomocí soupravy tvořené dvěma jeřáby a plošinovými vagóny.

BRIO lešení založené na zemi nevyžadovalo přerušení provozu, oproti lešení zavěšenému na nosnících H-33, které vyžadovalo krátkou výluku na trati a krátké přerušení provozu na silnici.

Osazení nosníků H-33 probíhalo pomocí dvou těžkých kolejových jeřábů v páru kvůli malé tuhosti nosníku v příčném směru. Nicméně pro toto konkrétní statické zatížení po dokončení montáže stačí pouze jeden.

Z důvodu prostorové náročnosti předmontáže nosníků H-33, byla pro tyto práce zvolena pracovní plocha v těsné blízkosti železnice (cca 3 km od stavby).