Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Most Aserradero, Kolumbie

Se složitým reliéfem oblasti si poradily vozíky CVS. Řešení bylo tak úspěšné, že již krátce po zahájení mohl být zkrácen odhad termínu dokončení výstavby.

Popis

Historicky nejambicióznější stavební projekt v zemi měl za cíl posílit ekonomický rozvoj v jihovýchodním regionu Kolumbie. Projekt, přezdívaný „Dálnice pro prosperitu“, zahrnoval rozsáhlou infrastrukturu, která měla zkrátit dobu průjezdu pro téměř 260.000 lidí. K realizaci jednoho z nejnáročnějších úseků projektu byla povolána ULMA. Zadání znělo vybudovat viadukt s celkovou délkou 250 m a ve výšce 34 m.

Řešení ULMA

Jako vhodné řešení byly doporučeny vozíky CVS. Tvar terénu totiž znemožňoval využití prvkového bednění, které by na zemi nemělo dostatečnou oporu.

Viadukt o dvou jízdních pruzích má výšku 34 m, šířku 10,3 m v symetrickém průřezu, variabilní tloušťku mezi 2 a 6 m, rovné boční stěny a na konci mírnou zatáčku. Každou z mostovek podepírají dva pilíře, maximálním rozpětí mezi nimi je 125 m.

ULMA dodala čtyři vozíky o šířce 10,3 m a maximální nosnosti každého z nich 200 tun. Výkonnost a rychlost práce, kterou tento systém umožňuje, byla zásadním faktorem zkrácení původně odhadované doby stavby.

Vozíky CVS byly nasazeny na protilehlých koncích pole obou jízdních pásů – u pilířového segmentu 0 – a postupovaly simultánně proti sobě. Posunovaly se po 5 m segmentech v týdenních betonážních taktech, až se setkaly uprostřed k dokončení dvoumetrového segmentu závěru klenby. Všechny vozíky posloužily jako pracovní plošiny a umožnily přístup ke všem částem stavby, přičemž plně vyhověly nejpřísnějším bezpečnostním normám.