Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Dálnice Via Mangue, Recife, Brazílie

Pro stavbu tohoto mostu byly zvoleny nosníky MK, které se snadno přizpůsobily různým délkám požadovaných rozpětí.

Popis

Pro usnadnění dopravy před světovým pohárem FIFA se brazilský region Refice rozhodl zrealizovat jeden z největších infrastrukturních projektů v současnosti. Nejdůležitější součástí rozvojového plánu byl projekt rozšíření mostu Paula Guerry, ve kterém sehrála ULMA zásadní roli.

Jedná se o první visutý most v Recife. Pracovalo se bez omezení provozu po celou dobu výstavby. Celková délka mostu činí 560 m, široký je 12 m. Samotná zavěšená sekce je dlouhá 97 m a je nesena čtrnácti ocelovými lany, po sedmi na každé straně.

Řešení ULMA

Nosníky MK posloužily při rozšiřování mostu jako podpěra konstrukce mostovky. Jako modulární sestava se nosníky MK v průběhu stavby perfektně přizpůsobily požadavkům projektu a podepřely různé sekce o délce až 23,7 m.

Díky vysoké nosnosti dokázal systém MK podepřít struktury až do délky 47 m. Pro sekce s menšími pevnostními požadavky, nebo pro kratší vzdálenosti mezi podpěrami bylo použito prvkové lešení BRIO v kombinaci se stojkami ALUPROP.

Mostovka, která se skládala ze sekcí o délce od 7,80 m až 15,70 m, vyžadovala bednění, které by sneslo velký tlak při betonáži. Jak pro horizontální, tak pro vertikální bednění byl zvolen systém ENKOFORM, zejména pro svou schopnost přizpůsobit se jakékoli geometrii. Nastavitelné komponenty tohoto systému vytvoří extrémně pevné sestavy, které se snadno upravují i transportují.

Lehké komponenty MK usnadnily manuální sestavení podpůrných struktur i bednění. Jeřábů bylo potřeba pouze pro zvedání sestav, které se montovaly na zemi – tento faktor významně snížil celkové náklady na projekt. Kromě vybavení, kterého se ve vrcholné fázi projektu využilo až 1500 tun, nabídla ULMA také precizní technickou podporu, vycházející z bohatých zkušeností a specializovaných znalostí.